W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna > Urząd > Struktura organizacyjna > Biuro Informatyki

Biuro Informatyki

Dyrektor Biura: Ireneusz Przeklasa 


Tel. (22) 60-158-70
Fax (22) 60-174-17

biuroinformatyki@uric.gov.pl

 

Struktura Biura:

Wydział Ewidencji Cudzoziemców                                      Tel. (22) 60-147-61
                                                                                   statystyki@udsc.gov.pl

Wydział Utrzymania i Rozwoju Systemów Informatycznych   Tel. (22) 60-174-40
                                                                                   wursi@udsc.gov.pl

Wydział Obsługi Teleinformatycznej                                  Tel. (22) 60-158-70
                                                                                   w.informatyki@udsc.gov.pl

 

Do zakresu działania Biura Informatyki należy:

1) budowa, utrzymanie i rozwój systemów informatycznych administrowanych przez Szefa Urzędu, tj. krajowego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców onazwie „System Pobyt", systemu do obsługi zadań centralnego organu wizowego o nazwie „Aplikacja Konsultacyjna", systemu zbierania danych statystycznych „INEX" oraz Krajowego Punktu Kontaktowego Małego Ruchu Granicznego;

2) przygotowanie do wdrożenia i wdrażanie systemów informatycznych umożliwiających realizację zadań Szefa Urzędu wynikających z członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej wUnii Europejskiej;

3) zapewnienie prawidłowego i ciągłego funkcjonowania infrastruktury teleinformatycznej Urzędu oraz jej utrzymania i rozwoju;

4) zapewnienie bezpieczeństwa systemów informatycznych Urzędu;

5) współpraca z Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych iAdministracji w zakresie związanym z zapewnieniem poprawnego przebiegu procesu wytwarzania i personalizacji dokumentów wydawanych cudzoziemcom przez właściwe organy administracji publicznej na podstawie przepisów:

a) ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach,

b) ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

c) ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. Nr 144, poz. 1043, z późn. zm.7));

6) opracowywanie i udostępnianie danych statystycznych oraz udostępnianie danych osobowych z krajowego zbioru rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców o nazwie „System Pobyt";

7) opiniowanie i dostosowanie przepisów krajowych w zakresie dokumentów wydawanych cudzoziemcom oraz wdrażanie zabezpieczeń i nowych technologii w postaci danych biometrycznych w nowych wzorach dokumentów;

8) utrzymanie i rozwój wewnętrznego portalu intranetowego Urzędu oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu w tym zakresie.

 

 
7) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 120, poz. 818, z 2008 r. Nr 216, poz. 1367 oraz z 2010 r. Nr 81, poz. 531.



Wytworzył: Katarzyna Feltynowska (4 lipca 2013)
Opublikował: Justyna Biś (2 marca 2010, 15:22:23)

Ostatnia zmiana: Piotr Walczak (4 lipca 2013, 13:40:52)
Zmieniono: poprawki gramatyczne

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 4245

wersja do zapisu wersja do druku