W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna > Urząd > Struktura organizacyjna > Struktura Departamentu

Struktura Departamentu

Dyrektor Bożena Sadowska

Tel. (22) 60-174-05
Fax. (22) 627-06-79
b.prawne@udsc.gov.pl

 

Struktura Biura:

Zespół Pomocy Prawnej
Wydział Legislacyjny

 

Do zakresu działania Biura Prawnego należy:

1) zapewnienie zgodności przygotowywanych w Urzędzie projektów założeń projektów ustaw iprojektów aktów prawnych z obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej systemem prawnym oraz zasadami techniki prawodawczej;

2) koordynowanie opracowywania projektów stanowisk:

a) Rządu wobec przekazanych Szefowi Urzędu innych niż rządowe projektów aktów ustawodawczych,

b) Szefa Urzędu wobec przekazywanych w ramach uzgodnień międzyresortowych projektów założeń projektów ustaw oraz projektów aktów normatywnych, przygotowywanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej;

3) nadzorowanie terminowości opracowywania projektów założeń projektów ustaw, projektów aktów prawnych i stanowisk, o których mowa w pkt 2;

4) wykonywanie zadań z zakresu pomocy prawnej, w tym zapewnienie ochrony prawnej interesów Szefa Urzędu;

5) zastępstwo procesowe Dyrektora Generalnego przed sądami w sprawach wynikających zestosunku pracy;

6) udział w prowadzeniu spraw umów międzynarodowych w zakresie należącym do właściwości Szefa Urzędu;

7) obsługa parlamentarna Szefa Urzędu i jego Zastępców;

8) prowadzenie spraw związanych z regulaminem organizacyjnym Urzędu;

9) prowadzenie rejestru aktów normatywnych wydawanych przez Szefa Urzędu, ewidencji pełnomocnictw i upoważnień Szefa Urzędu, z wyłączeniem upoważnień, o których mowa w § 7 ust. 4;

10) prowadzenie ewidencji pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Dyrektora Generalnego.




Wytworzył: Katarzyna Feltynowska (2 marca 2010)
Opublikował: Justyna Biś (2 marca 2010, 15:52:15)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 14648

wersja do zapisu wersja do druku